CURS PÈIRE BEC I LA LITERATURA GASCONA 📚 – EN LÍNIA

maig 2022

11mai01junCURS PÈIRE BEC I LA LITERATURA GASCONA 📚 - EN LÍNIA

Detalls de l'activitat

Aquest curs ens convida a descobrir les múltiples aportacions que Pèire Bec (1921-2014), gascó d’adopció, feu a l’occitanisme com a literat, lingüista, romanista i traductor.

Us convidem a resseguir els molts avatars d’una existència especialment prolífica i a descobrir el poeta dels Sonets barrocs entà Iseut i Au virar de l’auba, dos dels seus poemaris més celebrats que li valgueren la consideració d’«il miglior fabbro», el narrador dels Contes de l’Unic, Contes esquiçats, Racontes d’ua mòrt tranquilla i Entà créser au mond, a cavall de l’onirisme i la tradició, el novel·lista de Sebastian, el memorialista dels anys de guerra com a treballador forçat a Àustria de Lo hiu tibat i el traductor de la poesia friülana de Pier Paolo Pasolini, la Canta de Rotland, Joseph Roth, Gottfried Benn, Hermann Hesse, Gustavo Adolfo Bécquer etc.

Tot combinant aquesta aproximació a l’obra i l’aventura intel·lectual de Pèire Bec, dedicarem algunes sessions a resseguir la rica tradició literària en gascó al llarg dels segles.

 

📆  Sessions: 11 de maig, 18 de maig, 25 de maig i 1 de juny de 2022.

🕡 Horari:  18h30 – 20h30

💻 Modalitat: en línia, sessions en directe

🎓 Professor: Jaume Figueras i Trull

 

📝 Inscripcions: us podeu inscriure tot fent-nos arribar un e-mail amb les vostres dades (caoc@caoc.cat)  i fer el pagament al número de compte ES10 2100-1006-57-0200061117 (CaixaBank).

👉 Descarrega’t el programa del curs.

Hora

Maig 11 (Dimecres) 18:30 - Juny 1 (Dimecres) 20:30

Ubicació

Espai Virtual CAOC

Organitza

X