Un any més arriba la Dictada Occitana a Barcelona

La dictada occitana és un concurs d’ortografia obert a tothom i de franc.
El seu objectiu és donar prestigi a la llengua occitana. Va començar a la vila de Castres fa disset anys, i es va idear com una oportunitat per a tots aquells parlants d’occità que no el sabien escriure .
Actualment aquest esdeveniment no només va adreçat als estudiants d’occità, s’hi pot participar encara que no es tingui cap coneixement previ de la llengua. També s’hi pot assistir com a oient.
Es realitza un cop l’any, i en cada edició s’hi afegeixen més pobles i ciutats tant d’Occitània com dels Països Catalans. Aquest any ja en són 48 les poblacions que hi participen.
La seva dinàmica és molt senzilla, el mateix dia i a la mateixa hora, en diverses localitats es llegeix un text en occità i els participants l’han d’escriure, tot seguit es fa la correcció dels textos i es premia aquells que han fet el dictat amb menys faltes.
Durant la Dictada tindrà lloc l’actuació de la soprano Mireia Latorre i el músic Peter Krivda. Serà un recital de música i cançons occitanes.
El proper dissabte 25 de gener és la data de la propera dictada. A Barcelona es realitzarà al Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, Rambla Santa Mònica 8. Només cal fer la inscripció a caoc@caoc.cat o trucant al 93 284 36 34.
Descarregueu-vos el programa i la butlleta d’inscripció.
Aquí podeu també trobar el cartell de la Dictada.
També podeu fer un curs de preparació i d’iniciació a l’occità (4 sesssions).